söndag 21 juni 2009

Peppning, tack.

Ok, jag har gjort några halvhjärtade försök att låta bli godis, lite styrkeövningar hemma, äta regelbundet och bra mat, men uppenbarligen funkar det inte. Finns det tillgängligt så äter jag konstant. Nu får det vara nog... Verkligen nog. Imorgon är det måndag och måndagar brukar vara bra att börja nya grejer på. Egentligen är det inte så mycket på vågen, men all muskelmassa har förvandlats till mjuk materia så är det inte försvarligt att väga "mycket" till min längd.

Så, håll i er nu... 8 kg ska bort. Det låter otroligt mycket, men dessvärre verkligheten. Tidsperiod..? Jamen säg till min födelsedag i slutet av september. Avsteg från viktmålet tolereras om jag lyckas bygga nån muskel. Muskler får väga.

Hur? Inget godis. Alls. Inte ens på lördagar. Jag måste sockeravgifta mig. Här ingår även flytande kolhydrater. Ingen mer juice eller saft!
Sen när jag börjar jobba så kommer jag cykla till och från jobbet vilket ger ungefär 40 minuters cykeltur/dag, det kommer nog hjälpa till. Att äta bra näringsriktig mat, no more potatisbullar och korv som lunch när det ska gå snabbt. Tallriksmodellen!!! Inte halva tallriken kolhydrater...

Vad tror ni? Är ni med mig? Jag behöver ert stöd, för uppenbarligen lyckas jag inte själv. Veckorapporter planeras. Tips på mellanmål, trix att bli av med sötsuget och på smarrig näringsriktig mat mottages tacksamt. Ni får även gärna brainstorma om namn på det här projektet.

1 kommentar:

Elin sa...

Nu har vi läst så då kommer du inte undan. Måste fundera på recept, peppningsmetod och projektnamn... Kanske "25-mannaform"? Kram!