onsdag 19 december 2007

nyfrälst

Hade en lätt religiös upplevelse igår i Nåsten-Hågadalen. Det var så fint och så härligt och så stjärnklart och så lätt och mysigt och alldeles alldeles underbart. Att kroppen kändes så lätt var nog tack vare att tempot var lagom lågt (tack Elin och Karin, det måste vi göra igen). Rimfrosten gnistrade i pannlampans ljus, glitter över hela landskapet. Ahh.

I söndags var jag i sthlm o träffade apotekar-tjejgänget. Som jag egentligen inte är en del av, mer än undantagsvis, denna gång genom Lajjna. Mycket trevlig lunch, sjukt trevligt faktiskt o skoj att ses. Sedan var jag på Skansens julmarknad med Lajjna. Insöp lite julkänsla, det luktade eld o glögg. Glöggen kostade 35 pix för en liten mugg... 35!!! ok. Vi drack varsin mugg helt avsvalnad lingondricka för 15 kr istället. (tack Lajjna för presenten, eftermiddagen tankade verkligen upp min energi).

I måndags var jag på stånggympa, o sen blev jag bjuden på fisksoppa hos Åsa. Smaskig! Sedan lätt frossande av pepparkakor med ädelost framför äntligen hemma.

Mycket härlig helg och start på veckan alltså! Fantastisk.

Inga kommentarer: