fredag 16 maj 2008

Tuffa brudar

Igår på avslutning av vänta-barn-gruppen så var det mammor som har varit med i andra omgångar av vänta-barn-gruppen. En mamma med bebis som föddes i januari, och en (håll i er) TVILLINGmamma. Två nästan ett-åringar. puh. Den ena gick och gjorde bus mest hela tiden, och den andra tvillingen kröp snabbt som en vessla. Barnen gillade verkligen inte att åka bil så därför åkte de i cykelvagn efter mamma. Den mamman är verkligen en tuff brud.

En annan tuffing är barnmorskan som har varit del av samma vänta-barn-grupp. Hon har en cool avslappnad attityd till det mesta. Övertygad om att kvinnan (oftast) vet bäst. Hon har fått mig att inte slaviskt lita på alla akta-dig-för-det-här när det gäller träning. Det låter liksom mer logiskt när hon säger att det är mycket mer troligt jag kommer få ont av att jag har trappat ned på min träning, än att jag får ont av några raka situps.

Inga kommentarer: