måndag 18 februari 2008

Förkyld och smelly bag

Jag är fortfarande dunderförkyld. En intressant följd av detta är mindre alert luktsinne. Redan förra måndagen tyckte jag att det luktade sopor när jag kom in i lgh. Jag bar ut alla soppåsar, men tyckte inte riktigt det försvann. Ok sen i torsdags böev jag förkyld o har sluppit de flesta dofter sen dess. Dock har jag tyckt att nåt fortfarande luktar sopor när man kommer utifrån o in i lgh. I morse när jag tog min väska ur cykelkorgen vid jobbet kände jag att: Det är väskan som luktar!! lätt panikslagen över vad jag skulle hitta i väskan, som brukar stå på mitt hallgolv när den inte fraktar grejor till o från jobbet, så kikade jag ner i väskan. Efter lite grävande hittar jag en påse, med ett mycket mögligt päron, och en nästan lika möglig citrusfrukt...URK, slängde. men känner att väskan luktar otroligt starkt av rutten frukt. Lösningsmedel blandat med mögel. Mår illa bara jag tänker på det... Nu är väskan sanerad och står på balkongen i väntan på att den ska vädras ut.

Om jag hade varit mindre förkyld hade jag kanske märkt det redan i torsdags eller nåt...

Inga kommentarer: