torsdag 3 januari 2008

Hur tänkte jag...

...när jag tog min tunnaste vindjacka som skydd mot minusgraderna imorse? Jag vet faktiskt inte. Jag kanske trodde det skulle räcka att ha tre lager kläder under...? Wellwell, alltid lär man sig nåt.

När jag ändå pratar om att frysa så har jag funderat lite på det optimala plagget för att frysa mindre. Nu pratar jag mest om inomhusplagg... Här på jobbet där det är vansinnigt kallt när man sitter stilla har vi provat kofta, handledsvärmare/torgvantar, halsduk/sjal, ullstrumpor. Visst man kanske fryser lite mindre men ofta är det lite bökigt att ha en kofta utanpå koftan, en sjal som inte sitter där den ska (ullstrumpor o handledsvärmare är fortf mycket bra). Men vad tror ni om en slags lite längre tubtopp i ull? Armarna är fria, blodet blir uppvärmt när det passerar bålen. Måste vara det perfekta plagget.

Inga kommentarer: