tisdag 29 september 2009

och på den fjärde natten...

började mamman amma igen. Mäh, allvarligt talat, vem orkar ta den fjärde nattens fajt när den verkar bli värst hittills? Efter han hade ammats så sov han ju faktiskt från ca 00.30-5.45 (typ nytt rekord i sammanhängande sömn). Nu berodde det nog snarare på att han egentligen var så utmattad efter att ha skrikit mestadels under 1 timme 40 minuter, än på att jag ammade honom. Men mjölken verkade onekligen ha en mycket sövande och lugnande inverkad. AAAHHHH! Kan någon tala om för mig hur jag ska göra? Vilken strategi ska jag fortsättningsvis ha nattetid? Jag.orkar.inte.tänka. (trots hela 5 timmar och 15 minuters sömn utan att bli störd)

Om någon för övrigt undrar varför jag skrämmande ofta bär missmatchande kläder, så kan jag tala om att jag tillämpar en metod som går ut på att jag tar det som ligger längst ut i garderoben. Ren tvätt läggs längst in och puttar ut kläderna framför, så att jag får användning för hela garderoben. Kläder efter väder också. vilket innebär att lite tunnare och lite tjockare tröja inte alltid är helt synkade med färgvalet. Men vem bryr sig egentligen?

1 kommentar:

Sofie sa...

Jag önskar verkligen att jag kunde komma med några bra tips... men tyvärr... fast jag är inne mycket på allt för föräldrars forum och tycker att man ibland kan få bra tips där... Du kan ju gå in i ankomstgrupperna som har ungefär jämnåriga bebisar (är han fortfarande bebis?) och kolla om någon haft liknande upplevelser och har några tips?